Top 10 potravín pre efektívne chudnutie

Autor: Michael Achberger | 3.9.2018 o 6:26 | Karma článku: 10,03 | Prečítané:  14330x

Tým, že budete jesť potraviny, ktoré podporujú spaľovanie tukov, nielen zvýšite svoje šance na spaľovanie tukov, ale dodáte tiež telu kvalitné živiny a dostatok energie na budovanie svalovej hmoty.

 

  • Pravidelný silový a aeróbny tréning
  • Jesť potraviny, ktoré podporujú spaľovanie tukov

Takže, ak to s chudnutím myslíte vážne a chcete sa zbaviť tuku nielen na bruchu a získať štíhlejšiu postavu, uistite sa, že budete konzumovať aspoň jednu z týchto tuk spaľujúcich potravín, každý deň.

 

1. Losos

Konzumácia lososieho mäsa je skvelá pre správnu funkciu nielen nášho mozgu a to vďaka tomu, že lososie mäso obsahuje veľké množstvo omega-3 mastných kyselín. Pomáha tiež zvýšiť rýchlosť metabolizmu, čo zvyšuje šancu využitia uložených tukových zásob ako palivo. V ideálnom prípade by ste mali jesť lososa alebo pstruha 3-4 krát týždenne. Morské plody a ryby sú veľmi dobrým zdrojom kvalitných bielkovín.

2. Polievka

Konzumácia polievok je skvelým spôsobom, ako schudnúť. Jedna z uskutočnených štúdií ukázala, že ľuďom, ktorí jedli polievku v priemere 5-krát týždenne, sa znížil body mass index (BMI) na 23, tj. ideálna telesná hmotnosť priemerného človeka.

3. Fazuľa

Fazule sú jednoducho skvelé. Nielenže obsahujú vlákninu a komplexné sacharidy, ale aj kvalitné bielkoviny. Takže také chilli con carne s veľkou porciou fazule je dobré jedlo na chudnutie.

4. Jogurt

Jogurty pomáhajú zvyšovať lipolýzu (spaľovanie tukov), ale musíte jesť minimálne 3 porcie denne, aby ste videli nejaké výsledky. V štúdii uskutočnenej na jednej americkej univerzite, muži, ktorí jedli nízkotučné jogurty stratili až o 81% brušného tuku viac ako muži, ktorí jogurty nejedli vôbec. Potraviny s vysokým množstvom vápnika a bielkovín pomáhajú v spaľovaní telesného tuku.

5. Proteínový prášok

Srvátkový proteín je jeden z najobľúbenejších doplnkov výživy pre kulturistov. V skutočnosti prispieva k spaľovaniu tukov rovnako dobre ako k budovaniu svalovej hmoty. Výskumy ukázali, že ľudia, ktorí pijú proteínové koktaily prijímajú v priemere o 200 kalórií za deň menej ako ostatní. A tiež sa im zvýšila asi o 8% svalová hmota a stratili 3% telesného tuku.

6. Chilli

Čím je chilli pálivejšie, tým má väčší potenciál k spaľovaniu tukov. Chilli papričky obsahujú kapsaicín, ktorý nielen chráni pred rakovinou prostaty a udržiava zdravé srdce, ale tiež výrazne zvyšuje rýchlosť metabolizmu.

7. Pistáciové oriešky

Pistácie sú bohaté na zdravé tuky, bielkoviny a tiež obmedzujú vplyv sacharidov na hladinu cukru v krvi. To znamená, že konzumácia pistácií pomáha udržiavať vašu štíhlu postavu. Sú ideálnou voľbou v časoch, keď máte chuť na sladké.

8. Müsli

Kombinácia tepelne neupravených ovsených vločiek, sušeného ovocia a orechov pomáha v znižovaní telesnej hmotnosti. Štúdie preukázali, že ľudia, ktorí pravidelne konzumujú müsli (nepražené), ľahšie znižujú a následne udržujú svoju telesnú váhu.

Cereálie uvoľňujú energiu postupne, čo znamená, že udržujú stabilnú hladinu glukózy v krvi. Pridajte štedrú porciu mlieka a budete sa cítiť plnšie oveľa dlhšie.

 

9. Tvaroh

Tvaroh je ďalším favoritom kulturistov a športovcov. Vanička tvarohu obsahuje toľko bielkovín ako 150g steak. Tvaroh je tvorený prevažne bielkovinami kazeínového typu, čo znamená, že sa predlžuje doba vstrebávania a to z neho robí ideálne jedlo pred spaním.

10. Grapefruit

Konečne nejaké ovocie. Jesť 5 celých grapefruitov denne je možno zdravé, ale rozhodne to nie je najlepší spôsob, ako schudnúť. V ideálnom prípade by ste mali zjesť jeden a pol grapefruitu denne, rozdelené do 3 jedál (najlepšie ráno, popoludní a večer).
Grapefruity sú bohaté na vitamín C, ktorý pomáha 
v odstraňovaní tukov z vášho tela

 

Hlavná rada na záver: žiadna poztravina vám nepomôže schudnúť, pokiaľ je jej bude váš celkový príijem pozravín nadmerný.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

ŠPORT

Trnava šokovala Brusel, hrdinom bol dvadsaťročný mladík

Senzácia pokračuje aj naďalej.

DOMOV

Žitňanská: Stratila som dôvod zotrvávať v koalícii aj formálne

Žitňanská sa chce viac venovať učeniu.

Komentár Zuzany Kepplovej

Kto žiadal otvorenosť, nikdy v cirkvi nepochodil

Obvinený biskup vidí tradičných nepriateľov.


Už ste čítali?