Séria cvikov pre rozprúdenie lymfy v tele

Autor: Michael Achberger | 12.3.2018 o 6:25 | Karma článku: 3,80 | Prečítané:  1363x

Všetci hovoria o detoxikácii, očiste, získavaní energií a témou rozhovorov sa medzi ženami pomaly stávajú aj otázky chudnutia do plaviek. Čo majú tieto veci spoločné? Súvisia s tzv. lymfatickým systémom, ktorý je po cievnom tým...

... druhým najdôležitejším riečišťom v tele.

 

Lymfa čiže miazga je bezfarebná tekutina prúdiaca miazgovými cievami, susediacimi s krvným riečišťom. Práve do nej je potom odvádzaný z buniek i krvi odpad, ktorého sa telo potrebuje zbaviť. Keď lymfa dobre funguje, teda koluje, ako má, prechádza telo pravidelne a očistou v oblasti lymfatických uzlín, čo je dôležité nielen pre základné fungovanie tela, ale aj imunitný systém, chudnutie (miazga totiž odvádza z tela i tuky), cirkuláciu krvi a prekrvenie pokožky a veľa ďalších procesov. Problém je, že vinou civilizačných  negatív (zlý životný štýl bez dostatku pohybu, nevhodná strava, stres ...) sa prúdenie lymfy komplikuje. Na niektorých miestach sa lymfa hromadí, na iné sa prediera len zúženými miazgovými cievami, odpad z tela je odvádzaný nepravidelne, a čím sme starší, tým je situácia katastrofálnejšia. Telo opúcha, celulitída sa množí, ozývajú sa pocity ťažkých nôh, vy ste stále unavenejší, nedarí sa chudnúť a stávate sa tiež oveľa náchylnejšími k chorobám, pretože lymfatický a imunitný systém k sebe majú opäť blízko! Čo s tým?

Dýchajte, prosím!

Po prvé lymfu môžete rozprúdiť dýchaním, pretože dychové cvičenia aktivujú hlboko uložený lymfatický systém. Začať môžete hneď zajtra ráno! Ľahnite si na chrbát a pokrčte nohy v kolenách. Uvoľnite brušné svaly. Nadýchnite sa nosom smerom do brucha a podbruška. Pri takomto nádychu sa brucho rozťahuje do strán a dole. Myslite na to, že bedrá musia byť fixované k podložke. Výdych vykonajte klasicky nosom. Všetko opakujte 5x za sebou. Obmeniť a zefektívniť môžete cvičenie tak, že budete vydychovať prerušovane ústami. Rovnako tak ako predchádzajúci cvik aj tento opakujte maximálne 5x za sebou. A skúste takému dýchaniu venovať chvíľku každé ráno, pretože pravidelnosť sa v starostlivosti o telo vždy vypláca.

Čo pre nás urobí dobre fungujúci lymfatický systém?

  • zbaví telo toxínov
  • posilní imunitný systém
  • udrží vrchnú vrstvu pokožky hladkú
  • zabráni opuchom, najmä v oblasti dolných končatín
  • pomôže vám byť aj v psychickej pohode a ľahšie chudnúť

Zájdite na masáž!

Toku lymfy prospievajú vlastne všetky masáže celého tela, ktoré sa pri nich uvoľní aj priblíži rovnováhe, o ktorú sa snaží aj lymfa v rámci svojho poslania. Najúčinnejšie sú však masáže lymfodrenážne. Na začiatku lymfatickej masáže uvoľní masér hlavné uzliny na krku a potom prevedie buď ručnú masáž, alebo prístrojovú v špeciálnych nohaviciach. Pri masáži sa jemnými krúživými pohybmi uvoľňujú nánosy usadených látok, ktoré potom telo vylúči. Masáž je relaxačná, pomalá, veľmi jemná, pretože lymfatický systém je krehká vec a masáž by ste preto mali absolvovať tiež len výhradne u niekoho, kto mu naozaj rozumie. Po lymfodrenáži je nutné vypiť veľké množstvo vody, aby sa masážou vyplavené toxíny mohli dostať z tela rýchlejšie von. Stretnúť sa môžete s únavou, môžete mať tmavý moč, ktorý je len dôkazom toho, koľko toxínov z vášho tela práve odišlo. Po lymfatickej masáži sa zhruba 80% ľudí cíti veľmi unavene, čo je dané naštartovaním detoxikačného procesu. Preto sa v deň, keď sa vykonáva lymfatická masáž, neodporúča mať fyzickú či psychickú záťaž.Pri pravidelnej kúre sa ale dostavia presne opačné pocity. Niekto sa môže cítiť ako znovuzrodený - rozprúdenie lymfy a zrýchlenie metabolizmu totiž vie dodať veľa energie, sily, eufória a optimizmu. 

Čo spomaľuje lymfu?

  • pasívny životný štýl
  • genetická predispozícia
  • zvyšujúci sa vek
  • fajčenie, alkohol
  • civilizačné ochorenie

 

Zacvičte si!

Až bude telo dobre zásobené kyslíkom a hlboko uložený lymfatický systém bude riadne aktivovaný, môžete sa mu venovať ďalej, pri pohybe. Skvelé na pohybe vhodnom pre rozprúdenie lymfy pritom je, že je vlastne veľmi nenáročný. Úplne ideálne môže byť napríklad Pozdrav slnku známy všetkým milovníkom jogy. Je to pomalé, a predsa dôkladné cvičenie sprevádzané hlbokým dychom, ktoré rozhýbe celé telo a počas ktorého sa rozhýbe práve aj lymfatický systém. Cvičenie vhodné k stimulácii lymfy je všeobecne skôr pomalé a komplexné. Alebo je tu cvičenie Päť Tibeťanov - opäť môžem len odporučiť.

 

Špeciálna séria cvikov na rozprúdenie lymfy:

1. Posilnenie zadku (3 série, 10-20 opakovaní)

Položíme sa na chrbát, pokrčíme nohy, ruky pozdĺž tela. S výdychom zdvíhame panvu hore. V polohe hore zatneme zadok aj brušné svaly. S nádychom sa položíme opäť na podložku. Tento cvik môžeme vykonávať tiež s overballom, ktorý vložíme pod chodidlá. Cvik je tak ťažší a zapojíme aj hlboký stabilizačný systém.

2. Široké drepy (3-4 séria, 10-20 opakovaní)

Zaujmeme široký postoj, špičky smerujú smerom von a to asi v uhle 45 °, držíme rovný chrbát. Uchopíme loptičku oboma rukami a dlane tlačíme proti sebe, tým posilňujeme zároveň prsné svaly. Ideme do podrepu, strážime, aby kolená smerovali za špičkou. Pri pohybe smerom dole sa nadychujeme, pri pohybe smerom nahor vydychujeme. Je tiež možné zaujať túto pozíciu v podrepe a niekoľko sekúnd v nej zotrvať a potom povoliť.

3. Celkové posilnenie hornej polovice tela (3 série, 10-20 opakovaní)

Telo držíme vo vzpore, spevníme brucho, aby sme sa neprepadali v bedrách, a ramená tlačíme od uší. Pri pohybe smerom dole sa nadychujeme a pri pohybe smerom nahor vydychujeme. Možno vykonať aj ľahšiu variantu kľukov a to na kolenách, tzv. dámsky kľuk.

 

4. Posilnenie medzilopatkových svalov (3-4 série, 10-20 opakovaní)

Východisková poloha je ľah na bruchu, čelo opreté o podložku, panva podsadená. Upažíme pokrčmo tak, aby v lakťoch bol pravý uhol a taktiež trup a nadlaktie by malo zvierať pravý uhol, dlane smerujú k podložke. Z tejto polohy nadvihneme paže mierne nad podložku a vytočíme dlane malíčkovou hranou nahor, s výdychom. Ramená lopatky sú celú dobu cvičenia zatiahnuté smerom k pätám. Dve sekundy vydržíme a pomaly vraciame späť do východiskovej polohy. Panva je stále podsadená - spodná časť brucha a zadok aktivované, bedrá relaxované. 

5. Podávanie loptičky (3-4 série, 10-20 opakovaní)

Položíme sa na chrbát, zdvihneme nohy a v ideálnom prípade ich vystrite v kolenách a špičky pritiahneme smerom k sebe. Zdvihneme aj hornú polovicu tela a loptičku si podávame pod kolenami z pravej ruky do ľavej a naopak. Pri pohybe nahor vydychujeme, pri pohybe dolu sa nadychujeme.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

ANALÝZA MATÚŠA KRČMÁRIKA

Macron spravil, čo mohol. Zastaví protesty? Takú moc nemá ani on

S extrémistami sa nevyjednáva.

Stĺpček Petra Schutza

Zmenky sú nádejný kandidát, aby sa aspoň jedna z káuz Kočnera stáčala do koncovky

Podozrenia sa zlietavajú ako mäsiarky.


Už ste čítali?