reklama

Schudla kvôli svadbe a teraz rok po o tom rozpráva, ako vyzerá teraz

Príbeh Slovenky Romanky, ktorá schudla do svadby a vyzerala niekoľkokrát lepšie, vás zaujal najmä tým, že v skutočnosti schudla len 1 kg, no vizuálne bola na nepoznanie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

 

Pozrite sa na ňu po roku a zistite sme, že cvičiť neprestala. Práve naopak, je na tom ešte lepšie!

Prvý článok o Romanke a jej schudnutí som publikoval tu:

http://feminity.zoznam.sk/c/898160/slovenka-romana-chcela-do-svadby-schudnut-za-4-5-mesiaca-zhodila-1-kg-no-vizualne-je-na-nepoznanie

Čo bolo pre teba v začiatkoch najťažšie?

Najťažšie pre mňa bolo zvyknúť si na určitý režim. Začať vstávať ráno do fitka, aby som ho stihla pred prácou a po práci si chystať jedlo.

Mala si pevnú vôľu na cvičenie a dodržiavanie stravy alebo si si na to musela postupne zvykať?

Áno, pevnú vôľu som mala. Popravde, neviem, kde sa zobrala, lebo kto má pozná vie, že pevná vôľa je niečo, čo nemám :-D 

Moja klientka Romana
Moja klientka Romana (zdroj: Ján Zemiar)

Nevynechala som jediný tréning a aj keď to bol zo začiatku boj, postupne ma to začalo baviť a teraz si bez cvičenia svoj život neviem predstaviť.Horšie to bolo s jedlom, keďže som mala dosť prísnu diétu, tak to bolo ťažké. Ale bola to moja slobodná voľba,moje rozhodnutie, takže sťažovať som sa nemohla. Asi som veľmi chcela byť peknou nevestou. Teraz keď sa na to spätne pozriem, už by som to asi nevydržala.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Športovala si pred tým, ako si začala cvičiť?

Občas, ale skôr nie, ak nerátam tanec a také klasické veci ako lyžovanie, korčule, poprípade pár neúspešných pokusov začať cvičiť vo fitku. Avšak pohyb mi úplne cudzí nikdy nebol. Ale aktívne som nešportovala.

Aký to je pocit vidieť na sebe prvé výsledky?

Skvelý a dopriala by som ho naozaj každému. Lebo vidieť, že to, čo robíš, že tie hodiny cvičenia a dodržiavania stravy majú zmysel, je na nezaplatenie :).

Moja klientka Romana
Moja klientka Romana (zdroj: Ján Zemiar)

Kedy si prvýkrát cítila, že to má zmysel?

Keď som sa začala cítiť lepšie. Keď som videla, že vyzerám v oblečení lepšie, okolie mi hovorilo, ako vyzerám skvelo, že som schudla. Ale nie je všetko len o výzore. Prestal má bolievať chrbát, lepšie sa mi spalo a vstávalo, no hlavne som začala mať viac energie. Do dnešného dňa platí, že keď si idem ráno zacvičiť, tak mám lepší a produktívnejší deň, nie som unavená a stihnem viac vecí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Svadba bola pre teba hlavnou motiváciou pre impulz robiť so sebou niečo. Ako to vidíš teraz, čo sa zmenilo po roku od svadby?

"Impulz svadba" bol iba začiatok. Keď človek vidí, ako sa jeho telo mení a čoho všetkého je schopné, chce viac. Som šťastná, že som so sebou začala niečo robiť a svadba je veľmi veľká motivácia. Ale človek nemá celý život motiváciu. Musí si v tom nájsť záľubu a robiť to pre seba. Takže nezmenilo sa v podstate nič, trénujem častejšie, tvrdšie a viac :). Cvičenie sa stalo súčasťou môjho života a neviem si predstaviť, že by som s ním prestala.

Akú diétu teraz dodržuješ?

Nedodržiavam žiadnu diétu. Diéta je krátkodobý proces, ktorý nie je udržateľný. Idem podľa IIFYM, čo je pre mňa najlepší a najprirodzenejší spôsob stravovania sa (a že som ich vyskúšala už niekoľko :-D). Človek si nemusí nič odopierať, môže konzumovať všetko, avšak stále si stráži príjem tak, aby dosahoval svoje ciele. Takto viem ľahko ukorigovať to, či sa udržiavam na aktuálnej forme, poprípade sa obmedziť tak, aby som schudla, ak to potrebujem.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kam sa chceš ešte posunúť? Chcela by si súťažiť v nejakej športovej kategórii?

Súťažiť určite nechcem. Podľa mňa na to nemám predispozície, pevnú vôľu, ani ma na tom nič neláka, navyše by som musela ešte veľa cvičiť a veľa sa obmedzovať, čo robím nerada :).
Chcem mať zdravé telo, ktoré má dostatok jedla na správne fungovanie a dostatok impluzov z tréningov na to, aby sa pekne tvarovalo. Páčia sa mi viditeľnejšie a väčšie svaly, k tomu by som sa chcela dopracovať.

Cvičíš aj naďalej s trénerom, aj keď už ťa možno považovať za skúsenejšiu?

Cvičím aj s trénerom, aj sama. Silový tréning mám 5x týždenne, z toho 3x cvičím sama. Neviem, či ma možno považovať za skúsenejšiu, na toto by asi vedel odpovedať môj tréner.. Ale som rada a vyhovuje mi, že mám nad sebou aký-taký dohľad. Tréner ma vidí inými očami, vie mi povedať, či som schudla, pribrala, či niečo robím nesprávne, opraviť ma, nasmerovať. Takisto s ním stále konzultujem určité veci, v ktorých si nie som istá a hlavne mi robí tréningové plány, na ktoré si ja určite netrúfam :).

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Moja klientka Romana
Moja klientka Romana (zdroj: Ján Zemiar)

Akú radu by si dala na záver ostatným ženám?

Nerada dávam rady iným ľuďom, ale určite by som každej odporučila, aby začali niečo robiť, kvôli sebe, aby sa nevzdávali, keď to nejde podľa predstáv. Lepšie malé napredovanie, ako žiadne. A hlavne, aby si išli za svoíim cieľom a nepočúvali reči okolia. Koľko som sa ich ja napočúvala, ako po svadbe aj tak priberiem naspäť, prestanem cvičiť. Ako ľudia na mňa pozerali, prečo nejem "normálne" (samozrejme normálne pre nich, nie pre mňa) atď. Netreba sa nechať odradiť, stojí to za to. Teraz sa cítim oveľa lepšie ako kedykoľvek predtým. 

Michael Achberger

Michael Achberger

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  529
  •  | 
  • Páči sa:  881x

Som profesionálny osobný tréner. Celý svoj život som sa venoval fitnessu a riešil som všetky otázky ohľadom stravy, cvičenia, motivácie. Mojimi rukami prešlo mnoho spokojných klientov, kedže moja práca ma veľmi baví a neustále sa chcem zlepšovať. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu