Koľko kilogramov je zdravé schudnúť za mesiac?

Autor: Michael Achberger | 31.7.2017 o 7:28 | Karma článku: 4,15 | Prečítané:  1467x

Každý deň sú sociálne médiá zahltené reklamami značiek, ponúkajúce produkty, ktoré sľubujú, že ak sa budeme riadiť stanoveného postupu alebo plánu, môžeme stratiť 5 až dokonca 20 kíl za jeden mesiac. 

Ak ešte pred sebou máme k tomu prvé rande, väčšie rodinné stretnutie, svadbu alebo inú významnú udalosť, tak je ďaleko lákavejšie a jednoduchšie tomuto tvrdeniu uveriť.

 

Ale koľko môžeme naozaj zhodiť za 30 dní, ak nám ide o zdravé chudnutie s dlhodobými výsledkami?

Počas jedného mesiaca by sa dalo rozumne predvídať stratu 3-4,5 kíl, a to ak by ste dodržiavali celkom prísny plán. Strate pol kila tuku sa rovná cca 4 500 kalórií. Aby sme zhodili 1 kilo týždenne, musíme vypustiť cca 1000 kalórií za deň. To môžeme urobiť buď znížením spotrebovaných kalórií jedlom, alebo zvýšením spálených kalórií počas tréningu.

Samozrejme, že to môže byť približné. Ak teda budeme chcieť takto chudnúť, musíme sa uistiť, že náš kalorický príjem je menší, alebo výdaj väčší ako predtým. To je ten dôvod, prečo najúspešnejší v diétach sú tí, ktorí si vedú nejaký stravovací denník. Môže to byť  jednoducho ako kus papiera alebo najlepšie sú na to aplikácie v telefóne – tie vám umožňujú mám všetky potrebné informácie so sebou.

Počítanie každého sústa, by sa mohlo zdať zdĺhavé, ale je to osvedčený spôsob, pre tých čo sa snažia dodržiavať stravu a vyhnúť sa zaužívaným vzorcom správania, kedy bezmyšlienkovite jedia alebo sa prejedajú v stresujúcim období. To vedie k prebytočným kalóriám uložených v podobe tukových zásob. Odobrať 1000 kalórií za deň, sa môže zdať skľučujúce, ale keď sa nad tým zamyslíte, pokiaľ ide o pridanie si druhej porcie, krajcov chleba navyše, vrchný nános masla, zbytočné sladkosti a podobne, je ľahké vidieť, kde sa dajú urobiť drobné zmeny, aby sme sa držali tohto čísla. Dobrou správou určite je, že nemusíte nutne začínať na čísle 1000, ale pokojne skúste na začiatok odobrať len 200-300 kalórií, a potom čo týždeň alebo dva postupne uberať ďalších 200-300.

 

Nezabudnite, že tieto kalórie si môžeme ubrať v kuchyni alebo spáliť tréningom. Ak chceme smerovať k zníženiu 1000 kalórií, mali by sme sa zamerať na mierne cvičenie 5 dní v týždni. Celkový počet spálených kalórií bude závisieť na vašom pohlaví, hmotnosti, intenzite a dĺžke tréningu.
 Tu je len niekoľko všeobecných príkladov na cca 70 kg vážiacu osobu.

  • Beh na bežiacom páse po dobu 20 minút: 230 kalórií
  • Eliptický trenažér po dobu 30 minút: 180 kalórií
  • Plávanie prsia po dobu 30 minút 190 kalórií
  • Kickboxing po dobu 30 minút: 350 kalórií

 

Radšej jesť menej a hýbať sa viac, môže znieť banálne, ale je to najlepší spôsob ako uvažovať. Diétne plány, ktoré sľubujú úbytok na hmotnosti 10 kíl za mesiac, budú pravdepodobne vyžadovať, aby ste v tréningu zachádzali až za svoje hranice alebo jedli menej ako je odporúčaný denný limit a hlavne to nie je zdravé. Všeobecne sa odporúča, aby ženy nikdy nejedli menej ako 1 200 kalórií a muži nikdy menej ako 1 800 kalórií za deň.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Zamestnal černákovca, predal stroje, schválil odmeny. Kotlebu preverí kontrolór

Krátko pred svojím odchodom Marian Kotleba urobil zmeny, ktoré chce nový župan Ján Lunter preveriť.

PLUS

O čo naozaj ide Georgeovi Sorosovi

Mýty, fikcia a fakty. Čo sa všetko spája so známym finančníkom.

KOMENTÁRE

Nesrovnal nezvládol už ani oportunizmus

Prečo vám nikto nepovedal o najväčšom zlepšení bratislavskej MHD.


Už ste čítali?