reklama

Skutočný príbeh mojej klientky, čo chcela schudnúť

Deň, ako každý jeden – ráno vstať, práca a potom unavený večer domov. Tak to malo byť aj tentoraz. Keďže všetko sa začalo nevinne a nenápadne.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Prišla za mnou do fitnesscentra žena v strednom veku, nazvyme ju Eva. Všetko prebiehalo ako vždy – príjemný rozhovor o jej tréningových cieľoch, že chce so mnou spolupracovať a teda nevedela sa dočkať prvého tréningu. Eva bola relatívne útlej postavy, blodýna, telo mierne ochabnuté ale vizuálne plná tvarov. Väčšie boky, mierne bruško a samozrejme stehná hlavne vnútorné širšie, ukladajúci sa tuk na tricepsoch. Nič neobvyklé, s čím by sa nedalo pracovať, čo by bolo príliš špecifické. 

 

Jej cieľom bolo primárne získať kondičku a aspoň troška schudnúť, brala to reálne, že pri jej pracovných povinnostiach administratívnej pracovníčky v súkromnom sektore nebude mať toľko možností ako mladšie dievčatá, čo nemajú záväzky – ako napríklad jej 2 deti. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
ilustračný obrázok
ilustračný obrázok (zdroj: http://www.rodinka.sk/typo3temp/pics/923c63cd56.jpg)

Na tréningu sa objavil jej manžel

Tak sme začali cvičiť. Na prvom tréningu som sa trocha prekvapil, že akokeby na kontrolu prišiel jej muž, či je „všetko v poriadku“. Samozrejme, svoj profesionálny prístup som nezmenil, ani keby tam nebol, ale prekvapilo ma, že medzi nimi môže vládnuť určitý typ nedôvery aj po takých rokoch manželstva. A možno si len potreboval overiť mňa. 

Po kratšom čase, ako sme spolu trénovali, relatívne dodržiavala predpísaný jedálniček, sa má opýtala, či mám ešte nejaké kapacity pre trénovanie jej manžela, keďže má záujem so sebou tiež niečo robiť a predsa len, vo dvojici sa to ťahá lepšie. Tak som sa s ním stretol na prvej konzultácii. Pôsobil prísne, bol o niečo starší ako jeho žena. Pracoval v podnikateľskej sfére, takže ho trápili všetky javy s tým spojené: zlý postoj tela, nízky fyzicky výkon, pribúdajúci tuk na brušku. Jeho cieľom bolo cítiť sa dobre a zlepšiť si kondičku. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tak som začal cvičiť dvojicu manželov. Môj návrh trénovať ich naraz hneď zamietli, keďže sa nevedeli časovo zladiť. Muža som trénoval doobeda, ženu podvečer. A odvtedy sa to začalo celé kaziť. Progres, ktorý sme dosiahli pri Eve, sa zmenil na stagnáciu až degradáciu. Jej muž ako vládal a stíhal, tak sa to len zhoršovalo napriek tomu, že všetko na tréningu bolo nastavené ideálne. Nechápal som, kde je problém. Napriek sľubovanej obojstrannej podpore sa to celé pokazilo. 

Ako ďalšiu zmenu som si všimol, že Eva začala viac hovoriť o svojom mužovi. A to nie úplne lichotivo. Sťažovala sa ako ju zanedbáva, aký je na ňu zlý, ako zabúda na jej sviatky... Samozrejme, že som ju vypočul, ale snažil som sa byť objektívny. Keďže jej pohľad na problémy bol subjektívny rovnako ako jej muža, ktorý sa mi rovnako začal sťažovať na ňu. Na rovnakú vec som vždy dostal rozdielny pohľad, niekedy až protichodný. Miestami mi to bolo až trápne, keď mi takto všetko hovorili. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama


Časom sa ich cieľ úplne vytrácal, nikam sme sa neposúvali, jediným ich cieľom bolo, že sa snažili cezo mňa získať informácie o tom druhom – pritom žili v jednej domácnosti! Povedal som si dosť, pre mňa to nemalo zmysel pokračovať v tejto prestrelke, bál som sa čo len malú informáciu povedať o tom druhom. Ja som v prvom rade ich osobný tréner, ktorý má s nimi iný cieľ. 

Tak som si ich oboch zavolal tak, že buď prekopeme celý prístup, alebo končíme so spoluprácou. Keďže mali nezhody medzi sebou, dohodli sme sa na nasledovnom riešení: Budem pre blaho všetkých trénovať len Evu, keďže u nej sme už vedeli dosiahnuť nejaké výsledky. Jej muža budem coachovat nadiaľku. Tak sa budeme vedieť sústrediť na daný cieľ u oboch. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A pomohlo to. Nakoniec obidvaja sa aktívnejšie začali venovať športu, nielen fitnesscentru, Eva postupne schudla a začala si transformovať svoj cieľ – mať svalnatejšiu športovú postavu. A jej muž vďaka zlepšenej kondičke začal chodiť na maratónske behy a skúšal s priateľmi aj iné športy, na ktoré sa predtým necítil. 

Trénovať pár na prvý pohľad znie dobre, ale musí to byť v harmónii – iba tak sa vieme dostať do cieľa. 



 

Michael Achberger

Michael Achberger

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  529
  •  | 
  • Páči sa:  880x

Som profesionálny osobný tréner. Celý svoj život som sa venoval fitnessu a riešil som všetky otázky ohľadom stravy, cvičenia, motivácie. Mojimi rukami prešlo mnoho spokojných klientov, kedže moja práca ma veľmi baví a neustále sa chcem zlepšovať. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu