Nie ste možno tuční, ale len zavodnení...

Autor: Michael Achberger | 20.3.2017 o 6:24 | Karma článku: 5,79 | Prečítané:  1920x

Hmostnosť vody môže byť pre niekoho problémom, vie naozaj ukázať na ručičke váhy dosť vysoké číslo, pritom zdravý jedinec môže mať nízky podiel podkožného tuku.

Ak sa chcete zbaviť zbytočnej hmotnosti vody aj vy, odporúčam vám vyskúšať zopár týchto jednoduchých tipov, ktorých účinnosť nastupuje veľmi rýchlo.

 

 

1.    Piť viac vody

To je paradox, ale pravdivý. Ak chcete zhodiť kilá z vody, budete musieť piť viac vody. Aj keď sa môže zdať, že to odporuje zdravému rozumu, najväčšou príčinou hmotnosti vody je sodík. Keď vaše telo absorbuje príliš veľa sodíka a príliš málo vody, voda je udržiavaná v tele tak, aby vytvorila rovnováhu medzi vodou a sodíkom.

Takže keď sa chcete zbaviť akéhokoľvek prebytku sodíka v tele, je potrebné prepláchnuť to väčším množstvom vody – čiže ďalší deň po dehydratácii by ste mali vypiť o liter viac vody.
Ak to nepomôže, zvýšiť postupne príjem vody ešte viac.

 

2.    Potiť sa

Potenie vám pomáha regulovať telesnú teplotu. Avšak, potenie je tiež dôležité pri odstraňovaní sodných iónov, ktoré spôsobujú zadržiavanie vody. Ak sa chcete zbaviť vody a tým aj prebytočných sodných iónov, mali by ste sa snažiť potiť častejšie. Či už ide o cvičenie vo fitku, opaľovanie, alebo trávenie času v saune – všetky metódy fungujú tak dlho, ako sa potíte.

 

3.    Nesoliť nadmerne a znížiť konzum výrobkov obsahujúcich veľké množstvo soli

Pre vaše telo je prospešný príjem soli 3-5g denne. Príliš vysoká konzumácia soli potom môže viesť k retencii vody a k ďalším zdravotným problémom ako je rakovina a osteoporóza. Rovnako si treba dať pozor na jedlá s vysokým obsahom soli ako sú hranolky, zemiakové lupienky, príliš slané polievky, rôzne syry.

 

4.    Pridať viac vlákniny

Väčšina ľudí, ktorí žijú v ekonomicky bohatých krajinách, dokonca aj mnoho zdravo žijúcich ľudí, nemá dostatok vlákniny ako aj vodu, ktorá čistí obličky a močový trakt. Vláknina prečisťuje tráviaci systém, dáva veci do pohybu v črevách veľmi hladko a eliminuje nadbytočné tekutiny. 
Najbohatším zdrojom vlákniny je ovocie, zelenina, orechy, semená, pohánka a ovos. Bohužiaľ, produkty na živočíšnej báze poskytujú príliš málo vlákniny na to, aby ste ostali zdraví.

 

5.    Jesť potraviny bohaté na vodu

Mnoho vodnatých produktov sú tiež bohaté na vlákninu. Začlenením potravín bohatých na vodu namiesto „suchých“ vám doplní vodu v tele a budete hydratovanejší. Taktiež získate ďalšie minerály a vitamíny, pretože najvodnatejšie potraviny je ovocie a zelenina.

 

6.    Vyhýbať sa dlhšej fáze nečinnosti počas dňa

Ak pravidelne cvičíte, tak to je skvelé. Vždy je však lepšie, aj keď sa budete snažiť viac sa hýbať v dňoch, kedy nemáte tréning – pretože ak sedíte celé hodiny, znižujete si tak prietok krvi.
To znamená, že váš krvný obeh sa stáva pomalší a nebude schopný toľko živín prevážať do celého tela a ťažšie sa tak odstráni 
nadbytočná tekutina a tým aj sodík.



 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

SVET

Minúta po minúte: Výbuch na koncerte v Manchestri neprežilo 22 ľudí

Polícia potvrdila, že išlo o teroristický útok.

KOMENTÁRE

Teror siahol na deti

Útok na štadión plný mladých ľudí jasne naznačuje, že pre teroristov neexistujú hranice.

DOMOV

Politický geograf: Veľa ľudí nevie, koho si proti Kotlebovi vybrať

Kotleba ťaží aj zo slabej informovanosti.


Už ste čítali?