Superpotravina Maca - pre sex ako stvorená

Autor: Michael Achberger | 8.8.2016 o 7:13 | Karma článku: 2,34 | Prečítané:  821x

Maca patrí medzi najlepšie superpotraviny, sám zaraďujem macu do jedálnička. Pôvodom je z Peru , jej slovenský názov je Žerucha peruánska. Domorodé kmene si ju majú pravidelne na jedálnom lístku, považuje sa aj za liečivú bylinu. 

Bežne sa vyskytuje v práškovej forme, je bohatá na mnohé dôležité vitamíny a minerály, vrátane vitamínov skupiny B, C a E. Je skvelý antioxidant, ktorý podporuje sviežosť pleti a pomáha telo zbaviť sa voľných radikálov spôsobených toxínmi a znečistenými látkami v tele.  Vďaka vysokému podielu vitamínu B pomáhame chrániť naše telo, pokiaľ sa dostane do vysokého stresu. Naše nadobličky, ktoré sú závislé na prítomnosti vitamínu B, hlavne keď sme v strese, znižujú podiel B vitamínov a preto musíme dbať na ich zvýšený príjem.

 

Maca môže tiež zvýšiť hladinu energie v tele a môže pomôcť s výdržou pri cvičení. Taktiež maca prispieva pozitívne k zvýšeniu libida, sám môžem potvrdiť takéto účinky, sú naozaj veľmi výrazné.

maca pôsobí ako stimulant a môžete ňou nahradiť kávu. Môžete ju teda pridávať aj do bežných potravín a zvýšite si tak energizáciu tela.

 

Maca tiež obsahuje niektoré kľúčové minerály ako vápnik, zinok, železo, draslík a horčík – aj to je dôvod, prečo je tento prášok tak populárny. Železo je dôležité pre ženy, hlavne ak majú ťažké stresové obdobie, sú vegetarianky alebo vegánky a nemôžu tak jesť červené mäso. Taktiež železo zmierňuje menštruačné kŕče, zmeny nálad a mierni aj návaly horúčav.

Maca pomáha tak rovnováhe hormónov a má schopnosť pomáhať aj s plodnosťou – ale na druhú stranu nie je vhodné ju užívať počas tehotenstva a kojenia.

Vápnik, horčík a draslík sa potom zúčastňujú v podpore zdravých procesov v tele, pomáhajú nervovým funkciám a svalom a regulujú krvný tlak.

Táto superpotravina obsahuje tiež aminokyseliny, ktoré môžete získať len z potravy, keďže telo si tieto nevie vyrobiť samo. Aminokyseliny sa potom využívajú na stavbu, výstavbu a opravu kostí a tkanív – tieto aminokyseliny nazývame esenciálnymi.

 

 

Tak ako aj pri iných doplnkoch, užívajte macu vo forme prášku najprv v menšom množstve. A postupne mierne zvýšte dávkovanie.

 

Maca:

15g maca prášku obsahuje

54 kcal

0,1g tuku

11,4g sacharidov

2g bielkovín

 

 

Ako zaradiť macu do bežného stravovania?

 

Raňajky macasmoothie

Stredne veľký banán, veľká hrsť jahôd, 2-4 čajové lyžičky maca prášku, 1 čajová lyžička vanilkového extraktu, 1 čajová lyžička chia semiačok a 250ml mandľového mlieka. V mixéri všetko zmiešame.

 

Maca kaša

V hrnci vymiešame 45g ovsených vločiek, 1 čajovú lyžičku lanových semiačok, 120ml mandľového mlieka, 120ml vody a ½ lyžičky škorice mletej. Priveďte do varu a nechajte chvíľu povariť za stáleho miešania, dodatočne pridáme 1 čajovú lyžičku maca prášku. Po uvarení vmiešame 1 čajovú lyžičku arašidového masla a ozdobíme plátkami banánu alebo hrsťou čučoriedok.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KOŠICE KORZÁR

Vo väzbe pre podvody skončili podnikatelia aj bývalí športovci

Medzi obvinenými sú aj známe mená.

KOŠICE KORZÁR

Polícia o akcii Shark: Štát ukrátili o takmer 28 miliónov eur

Fingovali vysoké náklady na reklamu.

KOMENTÁRE

Korisť po Islamskom štáte zapáli ďalšie konflikty

Kurdi sú rozdelení, Bagdad útočí a Teherán prilieva olej do ohňa.


Už ste čítali?