4-dňová kúra na chudnutie pre extrémne prípady

Autor: Michael Achberger | 20.1.2016 o 7:26 | Karma článku: 2,68 | Prečítané:  798x

Dostať sa späť do formy po sviatkoch. Častá požiadavka mojich klientov. Začal sa totiž nový rok, plesová sezóna klope na dvere a po vianočnom obžerstve sa mnohí z vás snažia vtesnať do plesových šiat. Keď sa však pozriete na seba,

tak máte ďaleko do toho dostať sa do vysnených šiat.

 

Samozrejme, najlepšie je priebežne držať rozumný  stravovací a pohybový režim počas roka a potom ani Vianoce by neboli také problematické. Ale keď už je čas blížiaci sa k plesovému večeru veľmi blízko, tak treba skúsiť aj radikálne riešenie – krátke, ale účinné diéty, ktoré vám pomôžu vyformovať vašu postavu.

 

Vyskúšajte túto jednoduchú kúru na dosiahnutie rýchleho efektu – ideálne na toto plesové obdobie. Pomocou tejto 4 dňovej diéty sa navyše zbavíte zbytočných toxínov a budete sa celkovo cítiť lepšie.

 

 

Po skončení tejto krátkej diéty by ste mali pokračovať v dodržiavaní zásad zdravého stravovania. Skúste obmedziť alebo úplne vysadiť cigarety, alkohol, kofeín, potraviny z bielej múky a biely cukor. Minimálne dvakrát týždenne si choďte zacvičiť, skúste jogging alebo tancujte.

Pripravte sa

 

Predým ako  začnete kúru držať, skontrolujte, či máte doma všetky potrebné suroviny. Ak je to pre vás možné, dajte prednosť čerstvým potravinám. A pozor: už 24 hodín pred začiatkom diéty sa vyhnite alkoholu, kofeínu, červenému mäsu, rýchlemu občerstveniu a sladkostiam. Docielite tak lepšie výsledky. Každý deň vypite minimálne dva litre čistej vody alebo nesladenej minerálky.

 

Čo pomáha

 

Jablká

Majú málo kilojoulov a vysoký obsah fruktózy, takže vás zasýtia na dlhší čas. Obsah vlákniny súčasne reguluje hladinu cholesterolu v krvi. Jablká podporujú činnosť obličiek, pečene a sú účinnými pomocníkmi pri vylučovaní ťažkých kovov z organizmu.

 

Ananás

Čerstvý má mimoriadne pozitívne účinky na našu postavu. Obsahuje enzým bromelín, ktorý sa významnou mierou podieľa na metabolizme bielkovín. Nachádza sa aj v tabletkách na chudnutie s výťažkom z ananásu.

 

Kapusta, kel, šalátová zelenina

Svojimi antioxidačnými účinkami a vysokým podielom vlákniny prospievajú vašej línii.

 

Jogurty

Obsahujú probiotické kultúry, ktoré podporujú zdravé trávenie.

 

Ryža

Má vysoký obsah vitamínov A, B2 a C a minerálov (draslík, fosfor, vápnik, sodík).

 

Citróny

Antioxidanty v nich obsiahnuté podporujú vylučovanie toxických látok. Prospievajú pečeni a zároveň obsahujú aj látky, ktoré urýchľujú látkovú premenu a pomôžu telu pri detoxikácii.

 

Pamätajte si, že:

Akoukoľvek tepelnou prípravou sa účinné látky ničia. Preto stavte na čerstvé šaláty, prípadne šťavy. Ak ich zaradíte do svojho jedálnička pravidelne, a nielen počas očistnej kúry, určite vám to prospeje.

 

Tip:

Ak vás bude počas kúry trápiť hlad, dajte si pohár srvátky alebo čaj s medom a jedným suchárom.

Prvý deň

 

Zbavte telo škodlivých látok

 

Raňajky: bylinkový čaj s dvoma lyžičkami medu

Obed: ovocný ľadový čaj, ktorý môžete osladiť 1 ČL medu

Večera: bylinkový čaj (harmančekový, žihľavový, mätový) s 1 lyžičkou medu

 

Druhý deň

 

Stavte na vlákninu

 

Raňajky: 50 g varenej ryže zmiešanej s jogurtom alebo nastrúhaným jablkom

Obed: 50 g varenej ryže zmiešajte s uhorkou, lyžicou smotany, citrónovou šťavou a olivovým olejom

Večera: 50 g varenej ryže zmiešajte s nakrájanou paprikou

 

Tretí deň

 

Doplňte hladinu draslíka

 

Raňajky: krajec celozrnného chleba s plátkom syra a 100 g čerstvého ananásu

Obed: štvrť vareného kuraťa a 100 g čerstvého ananásu

Večera: malý ovocný šalát

 

 

 

Štvrtý deň

 

Zásobte telo bielkovinami

 

Raňajky: 1 nízkotučný jogurt s nakrájaným banánom a 1 lyžicou ovsených vločiek

Obed: 2 nízkotučné jogurty, 2 sucháre, 2 paradajky

Večera: kuracia polievka

 

Niekoľko rád na záver

 

- Jedzte len vtedy, keď máte hlad. Vo chvíli, keď ste nasýtení, odtiahnite tanier. Nejedzte z dlhej chvíle.

 

- Doprajte si polievky, zaplnia žalúdok a sú menej kalorické. Musia však byť bez smotany.

 

- Obmedzte spotrebu alkoholu, má príliš veľa kalórií a povzbudzuje chuť k jedlu.

 

- Ignorujte výťahy a chodievajte po schodoch.

 

- Zvýšte svoju fyzickú aktivitu. Ak máte sedavé zamestnanie, dajte si každú polhodinu aspoň dvojminútovú chôdzi alebo niekoľko cvikov pri otvorenom okne.

 

- Nemyslite na diétu, kazí to náladu. Myslite na pozitívne zmeny, ktoré vám chudnutie prinesie.
 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

SaS sa približuje k antisystémovému voličovi, odchodom Mihála stráca výhodu

Z mnohých výrazných osobností, ktoré boli v strane od jej vzniku v roku 2009, v nej dnes zostávajú už len niekoľkí.

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

KOMENTÁRE

Aby nás z čara prieskumov nevytrhol ľud v uliciach

Kaliňák je stále ministrom, Bašternák na slobode.


Už ste čítali?