reklama

Slaninou proti slanine - vysokotuková diéta

Leto sa blíži konečne aj ku mne. Začal som s diétou. Po pre mňa neskutočne dlhej dobe v objemovej fáze, kde som sa skutočne necítil vo svojej koži, som začal od pondelka s diétou a to nie hocijakou. Niektorí z vás už o nej počuli, je to diéta CKD – cyklická ketogénna diéta. Teda chudnem a popritom papám samé tučné veci. Ako je to ale možné?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Naše telo je schopné spaľovať tuky, ako aj sacharidy. Záleží to od toho, čo prijmeme viac, poväčšine sú to však sacharidy, keďže tvoria väčšinu nášho jedálnička. Pri obmedzení príjmu sacharidov začneme spaľovať tuky. Telo ako základný energeticky zdroj začne používať ketóny, ktoré sa vyrábajú z tuku a nie sacharidy, ktoré sme prijali doteraz. Tieto ketóny pochádzajú buď z prijatého tuku, alebo z podkožného tuku, ktorého sa chcete zbaviť. Tuto fázu nazývame ketóza a tá je pre nás dôležitá.

Ketózu dosiahneme znížením sacharidov, hlavne v počiatočnej fáze. Potom treba sacharidy mierne zvýšiť. Treba sa však dať pozor na to, aby ste z tej ketózy znova nevyšli. Zistite to ľahko: kúpite si v zdravotníckych pomôckach testovacie papieriky, ktoré merajú množstvo ketónov v moci.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Treba ale rátať s tým, že len znížením sacharidov sa nedostanete hneď do ketózy. Telo ma totiž zásoby glukózy v sebe, ktoré musí najskôr spáliť a až potom nasleduje spaľovanie ketónov. Pokiaľ by ste tomu nepomohli, tak do ketózy pri maximálnom dodržiavaní stravy by ste sa dostali až za 3 dni. Mali by ste to urýchliť a to cvičením.

Keďže sa tato diéta nazýva cyklická, tak striedate bezsacharidové dni s beztukovými dňami, kedy prijmete naopak veľké množstvo sacharidov.

Tato diéta ma najväčšiu výhodu v tom, že pri nej si uchováte najviac svalstva spomedzi všetkých diét. A to je pre nás dôležité, lebo tým si zvyšujeme bazálny metabolizmus a nedochádza tak k jo-jo efektu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aby ste si upravili jedálniček podľa pravidiel CKD, musíte poznať aspoň základnú teóriu, čo sú bielkoviny, tuky a sacharidy. Samozrejme, musíte to sledovať v potravinách, ktoré skonzumujete pomocou tabuliek nutričných hodnôt. Musíte dosiahnuť maximálne 30g sacharidov denne.

Mali sa teda vyhnúť pekárenským produktom, zemiakom, ryže, cestovinám a všetkým sladkostiam. Čiže váš prijem bude prakticky pozostávať z bielkovín a hromadou tukov.

Bielkoviny môžete získavať z vajec, slaniny, proteínových shakov, ale pozor na sacharidy, a hlavne z masa. Nevhodne sú šunky a salámy.

Zdroje tukov môžu byť slanina, orechy, kokosový olej, olivový olej, maslo, tučné syry.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dajte si pozor na ovocie, ma príliš veľa sacharidov. Namiesto ovocia si dajte zeleninu a to uhorky šalátové, rajčiny, ale nie neobmedzene, papriky a šalát.

Pite veľa vody, aj tak budete viac smädný.

Bezsacharidová fáza trvá 5 dni, potom nastupujú dva dni plne sacharidov. Tam zase vynechavajte tuky čo najviac. Môžete si dať zemiaky, ryžu, piškóty, ovocný kompót..nezabúdajte na bielkoviny ako napr chudé mäso.

Po týchto dňoch nasleduje nový cyklus a zase vynechávate sacharidy.

Ako trénovať a ako vyzerá môj jedálniček vaď ukážem nabudúce.

Michael Achberger

Michael Achberger

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  530
  •  | 
  • Páči sa:  894x

Som profesionálny osobný tréner. Celý svoj život som sa venoval fitnessu a riešil som všetky otázky ohľadom stravy, cvičenia, motivácie. Mojimi rukami prešlo mnoho spokojných klientov, kedže moja práca ma veľmi baví a neustále sa chcem zlepšovať. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu