reklama

Nedá mi nereagovať na tie "správne" rady o výžive

Dnes som cital na internete velmi zaujimavy clanok, jeden z tych, co prinasaju vzdy nove zaujimave, prevratne informacie o tom, ako schudnut, zit zdravo, alebo tom ako zijeme nezdravo...  Dnesny clanok bol konkretne o najnebezpecnejsich "zdravych" potravinach, ktorym by sem sa podla autora clanku mali vyhnut... Budem teda komentovat a opravovat informacie, ktore boli najviac zavadzajuce. Moji klienti a prevazne klientky veria potom takymto clankom a pytaju sa ma, kde je pravda..? Pravda je teda tu:

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Jogurt:

Autor spravne pise, ze jogurt je vynikajucim zdrojom vapnika, ale ostane informacie su zavadzajuce. A to konkretne o tom, ze niektore druhy jogurtov obsahuju prehnane mnozstvo tukov a cukrov. Ano, obsahuju, ale jogurt v zmysle racionalnej vyzive je len biely jogurt s maximalnym mnozstvom tuku 3%. Sacharidov, konkretne laktozy je tam malo, priblizne 15%. To, ze nizkotucne jogurty obsahuju viac chemie neznamena, ze sa im mame vyhybat. Cely clanok totiz vyzyva k tomu, ze nebezpecie potravin je v skrytych kaloriach. A zrazu je problem pre autora, ze nizktotucny jogurt ma vyssi podiel chemickych pridavkov. Pokial vsak prijmeme v rozumnom mnozstve nizkotucny jogurt a nas zivotny styl je aktivny, tak nie je problem prijat ani "zly" nizkotucny jogurt. A rada ako vyrobit si vlastny domaci jogurt je uplne zcestna. Pridanim ovocia, orechov a medu z neho spravime akurat kaloricku bombu vhodnu do mojho objemoveho jedalnicka.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Susene ovocie

Suhlasim s autorom v tom, ze susene ovocie je kaloricky vydatnejsie, ale nahradit ich vacsim mnozstvom ovocia tiez nie je idealne. Ovocie by sa malo prijmat roznorode, roznofarebne, ale stale v obmedzenom mnozstve. Neprimerane mnozstvo ovocia vie zadrzat vodu a ak sa prijme vo vecernych hodinach, tak moze sa nam navysena jednoducha energia ulozit vo forme tuku.

Dalej by som doplnil, ze nahradenie suseneho ovocia cerstvym ovocim je vhodne aj z toho dovodu, lebo cerstve ovocie obsahuje aj dostatok vlakninny, ktora zabranuje vstrebavanie vsetkych cukrov z ovocia.

Mrazene ovocie ale nie je idealnou nahradou - casto je take ovocie umelo dosladzovane cukrom, aby bolo po otvoreni sladsie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Sushi

Pokial sa pri vybere zameriate na sushi s vyssim mnozsvtom ryb a obmedzite omacky ako autor pise, tak sushi je idealnym zdrojom bielkovin, ale musite ratat s tym, ze aj tukov z ryb. Samozrejme, najvhodnejsia forma je surova.

Margarin

Nemam vela vyhrad, iba doplnim, ze margarin je hydrogenizovany tuk a je to uplne najnevhodnejsi zdroj tukov. Ich konzumaciou sa tela vysporiadava priamo ukladanim do tukovych zasob. Nie je to ani dovod, ze obsahuju rovnake mnozsvto kalorii, co casto nie je pravda, ale skor to, ze zlozenie tychto tukov viazanych na vodu je pre telo zatazujuce a ako som uz pisal, telo ich rychlejsie ulozi do tukovych vankusikov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Proteinove tycinky

Proteinove tycinky by nemali co robit v racionalnej vyzive. V objemovom jedalnicku, vhodne nacasovane, to nie je problem prijat obcas proteinovu tycinku. Snazte sa vsak potom vyberat nie taku, ktora obsahuje mnozstvo tuku 5% a menej, ale mnozstvo proteinov aspon 30% a zdroje proteinov by mal byt kvalitny wpc alebo wpi protein.

Ovsene otruby

Samozrejme, vsetky produkty, ktore vypodukujeme zo "zdravych" potravin mozeme velmi lahko donicit pridanim roznych tukov, cukrov a inych doplnkov. A to sa tyka nielen otrubov, ale aj kokosovej muky, spaldovej muky a podobne...

Samotne ovsene otruby ale nie su problem a su idealnym zdrojom energie a vlaknin, spolu s nizkotucnym mliekom vedia zasytit a nepriberiete z nich.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tak, toto je moja reakcia na dany clanok. Pokial v buducnosti najdem nieco, co bude uplne zcestne, tak urcite o tom znova napisem.

Ospravedlnujem sa sa vynechanie diakritiky, ale neboli na to technicke moznosti, nakolko som bol pri pisani clanku na cestach a clanok som pisal na ipade.

Michael Achberger

Michael Achberger

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  530
  •  | 
  • Páči sa:  894x

Som profesionálny osobný tréner. Celý svoj život som sa venoval fitnessu a riešil som všetky otázky ohľadom stravy, cvičenia, motivácie. Mojimi rukami prešlo mnoho spokojných klientov, kedže moja práca ma veľmi baví a neustále sa chcem zlepšovať. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu