Prečo sa ženy zavodnia počas menštruácie a ako proti tomu bojovať

Autor: Michael Achberger | 12.9.2016 o 7:00 | Karma článku: 3,49 | Prečítané:  1119x

Ženy majú oproti mužom pri chudnutí minimálne jednu nevýhodu naviac. Jedna z nich je menštruácia. Celý týždeň sa dodržuje jedálniček a potom zrazu...koniec. Hormóny spôsobia, že žena dostane obrovské chute na jedlo a sladké jedlo.

Ďalším problémom pri menštruácii je zadržovanie vody – telo vyzerá tučnejšie a váha je vyššia.

 

Príčina

Hlavným vinníkom tohto stavu sú hormóny estrogén a progesterón. Konkrétne nastane pokles hladiny estrogénu a zvýši sa progesterón. Tento proces spôsobí známe PMS – premenštruačný symptóm – chuť na sladké a tučné potraviny. Častokrát dochádza až k nekontrolovanému prejedaniu sa.

Pri PMS

-           Dochádza k posilneniu mozgového centra, ktorý sa zaoberá odmenami. Ženský mozog dostáva vyššiu dávku dopamínu a tak cukor a tuk spôsosbia jeho vyplavovanie a mozog tak nemá nikdy dosť.

-           Mozog žien v PMS je viac zameraný na emócie. Reaguje intenzívnejšie aj na pozitívne aj negatívne podnety. A viac emócií = viac potencionálnych spúšťačov prejedaniu sa.

-           Dochádza k zvýšeniu váhy počas PMS vďaka zadržiavaniu vody. To ženy dokáže dostatočne deptať. Stráca sa tak motivácia zotrvať a zvyšuje sa šanca „vykašľať sa na to“.

 

Čo s tým?

V prvom rade si treba uvedomiť, že neexistuje žiadna jednoznačná rada, čo pomáha. Minimálne v kontextu pár dní, kedy uvedené zmeny prebiehajú. Existujú ale aj nejaké doplnky stravy, ktoré môžu zmierniť následky tohto procesu.

Ale pri riešení tohto problému sa na to treba pozerať z dlhšieho časového hľadiska.

Pomáha dlhodobé budovanie zdravých  návykov – tie pomáhajú znížiť pri pravidelnom zaradení do života symptómy PMS.

Užitočné je použiť aj techniky eliminujúce stres – meditácia, masáže.. alebo všetko to, čo vám pomáha zlepšiť náladu. Zároveň je vhodné rozoznávať medzi skutočným hladom a obyčajnými chuťami – významnú úlohu tu hrá pitný režim.

Ak si nie ste istí, či máte skutočný hlad, vyskúšajte „jablčný test“ – pri pocite hladu si predstavte, že máte v chladničke len 1 jablko. Zjedli by ste ho aj tak? Pokiaľ si odpoviete záporne, tak ide pravdepodobne len o emocionálnu túžbu po jedle.

Dôležitá rada: nikdy sa počas vašich dní nevážte! Je úplne jasné, že budete vážiť viac, ale musíte si uvedomiť, že ide len o vodu, nie o tuk.

 

Aké doplnky výživy?

 

V určitej miere vám môžu pomôcť aj doplnky výživy. Najčastejšie sa používa vitex jahňací. Jeho užívanie môže občas výrazne znížiť symptómy PMS a teda bolesti hlavy, nervozitu, nekľud, depresiu, nalievanie sa vodou a bolesť pŕs, či nafúknutie brucha.

 

Vitex sa neodporúča užívať tehotným ženám a kojacim matkám.

 

Medzi ďalšie látky bojujúce proti symptómom PMS môžme zaradiť zinok, horčík, vitamín B6 – dokopy ich nájdeme aj pod názvom ZMA. Pokiaľ nekonzumujete pravidelne ryby, odporúča sa tiež užívať rybí olej.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KOMENTÁRE

Koľko vzdelaných a talentovaných ľudí si môže Slovensko odpáliť?

Neútočme na seba, nepoužívajme slovník, ktorý nás vracia do obdobia mečiarovského gádžovstva, povinnosťou politikov je krajinu kultivovať.

PRIMÁR

Prečo by ste nemali ísť spať nahnevaní

Vedci objavili spôsob, ako sa lepšie vyrovnať so zlými spomienkami.


Už ste čítali?