Superpotravina Maca - pre sex ako stvorená

Autor: Michael Achberger | 8.8.2016 o 7:13 | Karma článku: 1,81 | Prečítané:  590x

Maca patrí medzi najlepšie superpotraviny, sám zaraďujem macu do jedálnička. Pôvodom je z Peru , jej slovenský názov je Žerucha peruánska. Domorodé kmene si ju majú pravidelne na jedálnom lístku, považuje sa aj za liečivú bylinu. 

Bežne sa vyskytuje v práškovej forme, je bohatá na mnohé dôležité vitamíny a minerály, vrátane vitamínov skupiny B, C a E. Je skvelý antioxidant, ktorý podporuje sviežosť pleti a pomáha telo zbaviť sa voľných radikálov spôsobených toxínmi a znečistenými látkami v tele.  Vďaka vysokému podielu vitamínu B pomáhame chrániť naše telo, pokiaľ sa dostane do vysokého stresu. Naše nadobličky, ktoré sú závislé na prítomnosti vitamínu B, hlavne keď sme v strese, znižujú podiel B vitamínov a preto musíme dbať na ich zvýšený príjem.

 

Maca môže tiež zvýšiť hladinu energie v tele a môže pomôcť s výdržou pri cvičení. Taktiež maca prispieva pozitívne k zvýšeniu libida, sám môžem potvrdiť takéto účinky, sú naozaj veľmi výrazné.

maca pôsobí ako stimulant a môžete ňou nahradiť kávu. Môžete ju teda pridávať aj do bežných potravín a zvýšite si tak energizáciu tela.

 

Maca tiež obsahuje niektoré kľúčové minerály ako vápnik, zinok, železo, draslík a horčík – aj to je dôvod, prečo je tento prášok tak populárny. Železo je dôležité pre ženy, hlavne ak majú ťažké stresové obdobie, sú vegetarianky alebo vegánky a nemôžu tak jesť červené mäso. Taktiež železo zmierňuje menštruačné kŕče, zmeny nálad a mierni aj návaly horúčav.

Maca pomáha tak rovnováhe hormónov a má schopnosť pomáhať aj s plodnosťou – ale na druhú stranu nie je vhodné ju užívať počas tehotenstva a kojenia.

Vápnik, horčík a draslík sa potom zúčastňujú v podpore zdravých procesov v tele, pomáhajú nervovým funkciám a svalom a regulujú krvný tlak.

Táto superpotravina obsahuje tiež aminokyseliny, ktoré môžete získať len z potravy, keďže telo si tieto nevie vyrobiť samo. Aminokyseliny sa potom využívajú na stavbu, výstavbu a opravu kostí a tkanív – tieto aminokyseliny nazývame esenciálnymi.

 

 

Tak ako aj pri iných doplnkoch, užívajte macu vo forme prášku najprv v menšom množstve. A postupne mierne zvýšte dávkovanie.

 

Maca:

15g maca prášku obsahuje

54 kcal

0,1g tuku

11,4g sacharidov

2g bielkovín

 

 

Ako zaradiť macu do bežného stravovania?

 

Raňajky macasmoothie

Stredne veľký banán, veľká hrsť jahôd, 2-4 čajové lyžičky maca prášku, 1 čajová lyžička vanilkového extraktu, 1 čajová lyžička chia semiačok a 250ml mandľového mlieka. V mixéri všetko zmiešame.

 

Maca kaša

V hrnci vymiešame 45g ovsených vločiek, 1 čajovú lyžičku lanových semiačok, 120ml mandľového mlieka, 120ml vody a ½ lyžičky škorice mletej. Priveďte do varu a nechajte chvíľu povariť za stáleho miešania, dodatočne pridáme 1 čajovú lyžičku maca prášku. Po uvarení vmiešame 1 čajovú lyžičku arašidového masla a ozdobíme plátkami banánu alebo hrsťou čučoriedok.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Procházku vyslali do Luxemburgu s pochybnosťami

Šéf Siete sudcom zatiaľ nikdy nebol. Ak sa ním stane, oproti slovenským kolegom so skúsenosťami zarobí niekoľkonásobne viac.

DOMOV

Do Trnavy sa tlačí extrém aj cez primátora

Radikáli chvália Bročku za to, že im poskytuje priestor.

TECH

Skvelý smartfón za dve stovky? Odporúčame Honor 7 Lite (recenzia)

Kovový smartfón s dlhou výdržou batérie a skvelým fotoaparátom.


Už ste čítali?