Zázračný cvik pre všetky ženy - mŕtvy ťah

Autor: Michael Achberger | 23.10.2015 o 7:34 | Karma článku: 3,82 | Prečítané:  1401x

Neznámy alebo podceňovaný cvik medzi ženami. Pozná ho každý, patrí medzi fitness klasiku. A napriek tomu ho neradi cvičia muži aj ženy. Jedným z dôvodov je aj nesprávna technika, potencionálne riziko zranenia a predsudok, že tento

cvik sa cvičiť nemusí, že je to čisto mužská záležitosť.

 

Mŕtvy ťah – to je ten cvik. Mŕtvoly, deathlifty, aj tak ho môžme nazvať. Jedna sa o jeden z najlepších cvikov určených na zlepšenie pevnosti celého tela. A nielen to. Pomáha nielen spevniť ale aj zlepšiť celkový vzhľad vášho tela.  A naozaj nejde len o mužskú záležitosť, ženy z tohto cviku dokážu využiť omnoho viac ako muži!

 

Sebavedomie a sila v jednom

Existuje niekoľko dôvodov, prečo by ženy mali začleniť mŕtve ťahy do svojich tréningových programov. Jedným z najdôležitejších dôvodov je to, že mŕtvy ťah pomáha ženám realizovať ich skutočný silový potenciál. To znamená, že mŕtvoly im pomáhajú celkovo zvýšiť silu aj v bežnom živote, budú silnejšie a budú sa cítiť lepšie.

 

Bohužiaľ, ženy si stále myslia a učia sa tomu, že nemôžu byť silnejšie, že musia cvičiť len s malými činkami obalenými v peknej ružovej farbe. Majú pocit, že keď zdvihnú niečo ťažšie ako 10 kíl, tak sa z nich stane enormne svalnaté monštrum. Ženy ale potrebujú poznať pravdu.

 

Keď ženy prekonajú tieto počiatočné predsudky a začnú naozaj cvičiť s normálnymi váhami, tak ich výsledky sú omnoho lepšie. Samozrejme nie hneď začať s najväčšou možnou váhou, ale postupne stále pridávať, stále postupovať ďalej z dlhodobého hľadiska. A možno prekonajú v sile aj mnohých mužov s tým, že budú mať krásnu sexy postavičku.

 

Pomáha spaľovať nadbytočný tuk

 

Mŕtvy ťah je najuniverzálnejším cvikom. Nielen že posilňuje celkovú silu, postoj, tvaruje veľké množstvo telesných partií ale v konečnom dôsledku dopomáha spaľovať nadbytočný tuk. Pokiaľ je teda vašim cieľom cítiť sa úžasne, vyzerať skvelo a stratiť podkožný tuk, tak mŕtvoly sú ideálnym cvikom pre vás.

Tento cvik dopomáha budovať svalovú hmotu vo vašej hornej aj dolnej časti chrbta, zadok a pekne tvarované hamstringy.Okrem týchto partií posilníte ním aj zadné ramená, predné stehná. Naozaj zázračný cvik! Jedným pohybom precvičíte naraz to, čo by ste museli robiť viacerými cvičeniami. Posilňovaním hamstringov a zadku navyše domažete eliminovať riziko rôznych zranení a vaše telo bude odolnejšie voči externému fyzickému poškodeniu.

 

Samostatnosť v reálnom živote

 

Navyše mŕtvy ťah vám pomôže správne používať telo v bežnom praktickom živote. Správnym nácvikom mŕtvol dokážete naučiť telo zdvíhať aj bežné veci tak, aby ste sa zbytočne nezranili. Napríklad dvihnúť ťažkú krabicu zo zeme tak, aby vás nebolel pritom chrbát, nemusíte tak čakať na pomoc od muža, mŕtvoly vám pomôžu to zvládnuť samy!

Pre správne techniku mŕtveho ťahu si dajte pozor na tieto body:

 

-           Nech sú vaše nohy širšie ako je šírka ramien

-           Postavte sa čo najbližšie v tyči, nech sú dotyku nohy počas celej doby s tyčou

-           Nohy v spodnej časti by mali zvierať 45 stupňový uhol

-           Hrudník udržujte vypnutý von v spodnej časti pohybu

-           V hornej časti pohybu tlačte vaše boky dopredu, nech pekne vyjdú von

-           Zo začiatku vykonávajte maximálne 5 sérií v jednom tréningu

-           Precvičujte mŕtvy ťah jeden až dvakrát do týždňa

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KOMENTÁRE

Van der Bellen nevyhral, to len populizmus porazil sám seba

Miloš Zeman sa tešil predčasne. Ukazuje sa, že víťazstvá radikálov či populistov nie sú ani v dnešnej dobe samozrejmosťou.

KOMENTÁRE

Renzi dal sám sebe mat. Dostala ho aj Európa?

Taliansky výsledok je politicky nepomerne ďalekonosnejší než rakúsky.

SVET

Taliansky premiér Renzi po prehre v referende podá demisiu

Hlasovanie zaznamenalo vysokú účasť.


Už ste čítali?