reklama

Počítame kalórie jednoducho a presne

Už naozaj horí. Keď už ste nestihli vypestovať si postavu doteraz, nezúfajte. Stále máte možnosť dosiahnuť svoje ciele, aj keď nebude to na v tom presnom časovom letnom horizonte, ktorý ste si stanovili. Berte preto toto leto ako priestor pre zlepšovanie sa, práveže nič nekončí, nič Vám neujde. Pokiaľ budete pracovať na sebe celé leto, tak si len uľahčíte prácu: v lete je metabolizmus výkonnejší, menej vám chutí jesť a o to ľahšie dodržíte jedálniček.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Ako si teda vypočítať jedálniček, konkrétne koľko kalórií treba obmedziť si ukážeme dnes. Ak ste sledovali môj blog doteraz, tak budete potom jednoducho vedieť, ktoré jedlá vyberať a ako ich zaradiť do tohto kalorického príjmu.

Najprv som uvažoval, že Vám ukážem vzorce pre výpočet kalórií Vášho denného príjmu a o koľko ich treba znížiť, aby ste schudli zdravo a dlhodobo. Nakoniec som sa však rozhodol ponúknuť vám nástroj pre výpočet všetkých hodnôt, ktoré budete potrebovať. Tento článok je niečo ako návod pre túto webovú aplikáciu. Je to veľmi jednoduché, poďme si to teda celé ukázať. Najprv klikneme sem:http://m.free-online-calculator-use.com/weight-calorie-calculator.html

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po otvorení stránky sa nám zobrazí táto ponuka.

calculate calories
calculate calories 

Stačí vyplniť polia a výsledok vám vypočíta okamžite. Pre názorný príklad doplním svoje údaje.

V prvom poli zadáme pohlavie, v tomto prípade moje - muž.

Ďalej napíšeme aktuálny vek.

Výšku vyžadujú od nás vypísať v palcoch. Kde 1cm je 0,3937 in . Čiže u mňa 177cm je 69,68 in.

V ďalšom políčku vložíme hodnotu našej váhy, kde 1kg je 2,2 pounds.

Ďalší údaj môže byť trocha problematický. Potrebujeme zadať percento podkožného tuku. Je viacero spôsobov ako to zistiť. Pre vás najpresnejší a najdostupnejší spôsob bude meranie tuku caliperom: http://www.youtube.com/watch?v=e8x1rj3p-sI bolo by ideálne mať v tom aspoň trošku praxe, prípadne sa odmerať trénerom alebo lekárom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ďalšie políčko môže byť mierne diskutabilné. Musíte si sebakriticky ohodnotiť svoju dennú pohybovú aktivitu, do ktorej zahŕňate aj faktor zamestania, či máte sedavú prácu napr. Skúste sa ohodnotiť sa a porovnajte sa s okolím, pokiaľ máte pocit, že cvičíte a pohybujete sa dostatočne, ale nájdete vo svojom okolí niekoho kto cvičí viac, a dlhšie počas dňa, tak vyberte si strednú hodnotu. Pokiaľ cvičíte , prípadne beháte len 2x do týždňa, zvoľte najnižšiu hodnotu. Pokiaľ každý deň váš výdaj mieri k vysokým číslam, zvoľte si "hardly".

Ďalej máme možnosť vybrať si, či chceme naberať svalovinu, alebo schudnúť z tukov. ja som si pre seba vybral schudnúť, čiže "lose". a vypísal som hodnotu 4,4 pounds, čiže 2kg - mojím cieľom je schudnúť 2 kilá.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ďalšie políčko od nás vyžaduje údaj, za koľko chceme schudnúť/nabrať. ja som si zvolil že chcem schudnúť teda tie 2 kilá za 4 týždne.

Po vyplnení všetkých údajov stlačíme tlačidlo "calculate daily calories".

Calcute calories
Calcute calories 

Dostaneme následne výsledok, kde prvá hodnota nám ukazuje náš štandartný denný príjem a druhá hodnota nám ukazuje hodnotu denného príjmu kalórií, ktorá nám zabezpečí náš cieľ v daný časový harmonogram. Konkrétne u mňa to je denný príjem 2320 kcal a musím túto hodnotu znížiť na 1770 kcal, čiže o 550 kcal menej.

Tieto hodnoty sú aj pekne graficky porovnané.

calculate calories
calculate calories 

Potom už stačí len vypočítať jedálniček, k tomu vám dopomôžu môže články.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Veľa úspechov vám prajem. :)

Michael Achberger

Michael Achberger

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  532
  •  | 
  • Páči sa:  912x

Som profesionálny osobný tréner. Celý svoj život som sa venoval fitnessu a riešil som všetky otázky ohľadom stravy, cvičenia, motivácie. Mojimi rukami prešlo mnoho spokojných klientov, kedže moja práca ma veľmi baví a neustále sa chcem zlepšovať. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu