5 faktov, ktoré musíte vedieť o spaľovačoch tuku -seriál 2.diel

Autor: Michael Achberger | 14.5.2014 o 16:50 | (upravené 16.5.2014 o 10:03) Karma článku: 3,48 | Prečítané:  1448x

Spaľovače tukov môžu byť veľmi nápomocné, pokiaľ chceme urýchliť a skvalitniť proces odbúravania tukov. Ale aj spalovače majú svoje úskalia. Dnes si predstavíme 5 faktov, ktoré vám pomôžu používať spalovač efektívnejšie a tým aj efektívnejšie schudnúť.

Fat burners

Fat burners

Mnoho ľudí si predstavuje spalovač ako niečo, čo v našom tele roztápa náš podkožný tuk a my ho ľahko vyplavujeme z tela. Nie je to ale tak celkom pravda. Spalovače tukov sú predovšetkým doplnky stravy. Sú navrhnuté tak, aby vám dodali ďalší impulz k spaľovaniu tukov. Ale nemôžu nahradiť pravidelnú stravu a dodržiavanie tréningového plánu.

 

Spalovače nám pomáhajú zamerať sa na tukové bunky trocha efektívnejšie, musíme si ale dávať pozor, aby sme ich užívali správne a zohľadnili týchto 5 faktov:

 

1.         Strava je 80% úspechu

 

Je to už asi klišé ale o to viac sa tento fakt zanedbáva. Hlavne v súčinnosti s užívaním spalovačov. Mnoho ľudí si myslí, že stačí si kúpiť kvalitný spalovač, ktorý nám spali všetok tuk a výsledok sa dostaví sám. Myslia si, že spalovač je to zázračné riešenie, čo vždy hľadali. A potom príde sklamanie a vytriezvenie - neschudli ani gram tuku, ak náhodou ešte aj nepribrali. Takto to jednoducho nefunguje.

 

fotka58752.jpg

 

Bez úpravy jedálnička jednoducho neschudnete do vašich vysnených predstáv. Snažte sa čo najviac dodržiavať stravovací režim, pokiaľ ste boli fakt striktní, tak 80% úspechu máte za sebou. Zvyšných 20 je cvičenie a kardio prípadne intenzívny tréning.

 

Spalovače tuku vám pomôžu zlepšiť spaľovanie tukov, ale neschudnú za vás, iba vám to o niečo uľahčia. Spalovače pracujú mnohými spôsobmi: môžu zvýšiť váš celkový pocit energie, zvýšiť vám metabolizmus, pomáhajú vám obmedziť chuť do jedla, stimulujú organizmus pre využívanie energie z vašich tukových zásob, prípadne vám zvýšia vašu vnútornú teplotu, takže spálite viac kalórií počas dňa. Ale keď sa budete  objedať hamburgermi, pizzou a inými nezdravými jedlami, jednoducho spalovač bude zbytočný.

 

 

2. Pomaly ďalej zájdeš

 

Spalovače tukov vám pomôžu zefektívniť spaľovanie, ale buďte realisticky v očakávaniach. Neverte tomu, že užívaním spalovača dokážete rýchlo spaľovať tuk zľahka každý týždeň. Treba byť aj so spaľovacom vytrvalý. Aj keď je vaša rýchlosť so spaľovacom zvýšená, nebudete klesať každý týždeň 10kíl na váhe len preto, že užívate takýto suplement. Pamätajte si, bezpečná rýchlosť odbúravania tukov je 0,5 - 1,5kg zy týždeň pre priemerne zdravého jedinca. Ak klesá rýchlosť príliš rýchlo, tak pravdepodobne strácate aj svalovú hmotu. Treba preto prehodnotiť svoj stravovací plán.

 

3. Viac neznamená lepšie

 

Spalovače sú navrhnuté tak, aby vám správne dávky jednotlivých zložiek dopomohli spaľovať tuky efektívnejšie. Ale to neznamená, že čím väčšie množstvo látok, tým lepšie spaľovanie a tým lepšie výsledky uvidíte. Na každom obale by mal byť uvedený návod, ako správne užívať spalovač, ktoré dávkovanie je pre vás vhodné.

 

Je vždy lepšie začať s najnižšou dávkou uvedenou na obale a po čase túto dávku zvýšiť, nie však skôr ako 2 týždne. Môžete si totiž rýchlo navyknúť na uvedenú dávku a receptori citlivé na tieto látky budú menej citlivé, pokiaľ ich budeme bombardovať hneď vysokými dávkami.

 

Pokiaľ je ale uvedené iba jedno dávkovanie, držte sa toho a nemeňte ho podľa svojho.

 

4. Kofeín nie je vždy kamarát s vašim spaľovačom

 

Ak nemôžete začať svoj deň bez šálky kávy a pijete počas dňa ďalšie 3 až 4 šálky, dávajte si pozor na výber spaľovačov. Väčšina spaľovačov, pokiaľ nie je priamo uvedené, obsahuje kofeín ako látku podporujúcu spaľovanie, prípadne ako energizujúci stimulant. Ak chcete užívať takýto spalovač tuku, sledujte svoj celkový príjem kofeínu v priebehu dňa.

 

Na jednej strane takto skombinovaný kofeín pomáha lepšiemu pocitu z tréningu a dokáže vás úplne prebrať, na druhej strane je to len prvotný dobrý pocit. Po takto zvýšenej dávke kofeínu sa vyskytne rýchlejšie únava a telo sa ťažšie zotavuje z tréningu. Na konci celého procesu dosiahnete pomalšie výsledky a to nechceme.

 

Takže, keď chcete piť kávu a popritom aj užívať doplnok s kofeínom, rozdeľte si tieto dávky kofeínu od seba s tým, že vyššiu dávku kofeínu, či už z kávy alebo zo spalovača naplánujete pred tréningom. Nekombunujte ich ale dokopy. Ak je to možné, vyberte si spalovač s nižším množstvom kofeínu, prípadne bez kofeínu. Alebo pite kávu bez kofeínu a užívajte silný spalovač s kofeínom.

Týmto spôsobom nebudete predávkovaní obrovskou dávkou kofeínu v krátkom časovom období.

 

Nezabudnite teda čítať etikety na spaľovači a nekupujte len podľa ceny ( čím drahší, tým lepší). Spalovač by mal vyhovovať vašim preferenciám, nekupujte teda hneď prvý, ktorý vám ponúknu.

 

 

5. Výsledky musia byť merateľné

 

Akonáhle ste sa pustili do diéty, je nutné poznať svoj východiskový bod. Aby ste vedeli porovnať váš postupný progres s týmto bodom. Progres musí byť zaznamenávateľný, či už formou fotiek, meraním časti tela, meraním telesného tuku, alebo aspoň stupnici na váhe.

 

get-fit.jpg

Niektorí ľudia reagujú na jednotlivé zložky spaľovača rozdielne, jednému zaberie lepšie jedna zložka druhému zase iná. Pokiaľ teda zapisujete svoj pokrok a zistíte, že po niekoľkých týždňoch ste nezaznamenali viditeľné výsledky, zvážte výmenu spaľovača za iný s iným zložením.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KOMENTÁRE

Koľko vzdelaných a talentovaných ľudí si môže Slovensko odpáliť?

Neútočme na seba, nepoužívajme slovník, ktorý nás vracia do obdobia mečiarovského gádžovstva, povinnosťou politikov je krajinu kultivovať.

PRIMÁR

Prečo by ste nemali ísť spať nahnevaní

Vedci objavili spôsob, ako sa lepšie vyrovnať so zlými spomienkami.


Už ste čítali?