Svaly v tabletkách

Autor: Michael Achberger | 28.3.2014 o 10:00 | (upravené 28.3.2014 o 10:07) Karma článku: 5,24 | Prečítané:  3125x

Stretávam sa s nimi každý deň, ja sám ich užívam každý deň. Mnoho ľudí má obavy z užívania takýchto doplnkov. Napríklad, aj posledný týždeň som dostal zaujímavé otázky ohľadom aminokyselín, či ich skutočne treba užívať. A vlastne, čo sú to tie aminokyseliny? Najznámejšie aminokyseliny, s ktorými sa môžeme bežne stretnúť sú BCAA, glutamín. Názvy znejú hrozivo, ale nemusíme sa ich vôbec báť. Povieme si však dnes viac o BCAA a jeho výhodách.

BCAA sú aminokyseliny, teda stavebné látky proteínov, ktoré nedokáže naše telo vyrobiť a preto je odkázané na ich príjem zo stravy. Sú teda pre telo prirodzené.  BCAA sú teda 3 aminokyseliny a to valín, leucín a izoleucín. Sú to esenciálne aminokyseliny, takže ich zvýšeným príjmom môžeme posunúť naše cvičenie o level dopredu, lebo v našich svaloch sa nachádzajú skoro až v 1/3 svaloviny.

 

Čo robí BCAA?

Pomáha zabraňovať rozpadu svalového tkaniva pri intenzívnom cvičení. Taktiež zvyšujú uvoľňovanie ľudského rastového hormónu.

 

Pre koho sú určené?

 

Môže ich užívať aj rekreačný športovec, sú vhodné do diéty, aj na naberanie svalovej hmoty. Neexistuje ale príliš veľa dôkazov, že BCAA zlepšujú výkonnosť u vytrvalostných športovcov, tam sú potom vhodné iné doplnky výživy.

Existujú rôzne formy, najčastejšie sú tabletkové formy, potom kapsuľové  a najdrahšie tekuté. Kvalita závisí od množstva koncentrácie aminokyselín, taktiež aj od pomeru daných aminokyselín. Najideálnejší pomer je 4:1:1.

 

Aké je ich dávkovanie?

 

Aj keď sa vám to bude zdať veľké množstvo, ale menej než 20 kapsúl denne je málo. Niekto užíva aj 40 kapsúl denne, závisí to od jeho športového výkonu. Teda jedna  dávka by mala obsahovať 5-6 kapsúl.

 

Ako ich užívať?

 

Najlepšie fungujú, ak sú priímané pred, počas a po tréningu. Takýmto spôsobom ochránime svalovú hmotu,pričom užívanie BCAA pred silovým tréningom znižuje nastupujúcu bolesť svalov. Odporúča sa tiež užívať BCAA aj v noci tesne pred spaním.

 

Ak sú ich vedľajšie účinky?

 

BCAA sú pomerne bezpečné, pretože sa nachádzajú aj v potravinových zdrojoch a telo ich bez problémov prijme. Jediné riziko by bol ich nadmerný príjem, ale tak nadmerný, že by to znižovalo príjem iných aminokyselín, ale to malo ľudí  dokáže.

 

 

 

Pred užívaním aminokyselín hlavne pred tréningom by ste si mali dať pozor, aby ste ich nebrali na lačný žalúdok, spôsobilo by vám to určité nepohodlie. Ideálny príjem aminokyselín je teda prijať 30 min pred a počas cvičenia a pre komplexný príjem aminokyselín prijať ešte proteín na konci cvičenia.

 

5 prírodných zdrojov aminokyselín:

 

Vajcia

losos

sójové bôby

hovädzie mäso

morčacie mäso

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KOMENTÁRE

Van der Bellen nevyhral, to len populizmus porazil sám seba

Miloš Zeman sa tešil predčasne. Ukazuje sa, že víťazstvá radikálov či populistov nie sú ani v dnešnej dobe samozrejmosťou.

KOMENTÁRE

Renzi dal sám sebe mat. Dostala ho aj Európa?

Taliansky výsledok je politicky nepomerne ďalekonosnejší než rakúsky.

SVET

Taliansky premiér Renzi po prehre v referende podá demisiu

Hlasovanie zaznamenalo vysokú účasť.


Už ste čítali?