Ako prežiť prvé dni v posilňovni

Autor: Michael Achberger | 10.1.2014 o 12:13 | (upravené 10.1.2014 o 14:19) Karma článku: 6,66 | Prečítané:  2210x

Nový rok je za nami, čo sa nestihlo v tom starom, to posúvame do nového.  Dávame si predsavzatia, čo chceme tento rok stihnúť, ako sa zmeniť.. Medzi tie najčastejšie patrí „začať chodiť do fitka“. Stretávam sa s tým rok čo rok, ako náhle ľudia vytriezvejú z osláv, tak nastupujú s plným elánom do formovania svojich postáv. Vo februári však väčšina z nich na svoje plány pozabudne a presunie si ich veľmi tesne pred letom.  To sú tí každoroční cvičenci. Ale pre tých, čo ešte nikdy necvičili, neboli vo fitnescentre, tak vám ponukám zopár rád, ako prežiť prvé hodiny vo fitku, aby ste mali z toho radosť a rýchlo zapadli do novej komunity.

Možno vám prvý pohľad vo fitnesscentre príde odstrašujúci, na jednej strane svalnatí muži vydávajú podivné zvuky, hádžu závažia na zem, nepríjemný hluk všade. Na strane druhej sú tu ženy vo fantastickej forme, ich telo vyzerá dokonale, ich vlasy sú dokonalé a zdá sa, že vedia, čo robia. A medzi týmtovšetkým ste tu vy, ako nováčik, neviete kam pozrieť, čo robiť ako prvé, čo každý stroj vykonáva.. Kde teda začať?

Najprv si urobte prehliadku zariadení. Keď ani to nechcete,aspoň zistite, kde sú šatne a sprchy. Ďalej by ste sa mohli popýtať na recepcií o službu osobného trénera, vyskúšajte s ním takých 5 sedení, aby ste mali aspoň základný prehľad. Týmto spôsobom sa budete vedieť naučiť, ako čo najlepšie využiť všetky stroje a nástroje pre vaše ciele. S trénerombudete mať možnosť pracovať na svojej forme a vytvoriť si tým cvičebnú rutinu. A ako bonus: zakaždým, keď pôjdete doposilňovne, tak budete poznať minimálne jednu priateľskú osobu.

Ak si nemôžete dovoliť trénera, spýtajte sa aspoň niektorého z nich , nech vám ukáže na chvíľu aspoň kde začať cvičiť. Dobré fitnescentrum by malo poskytovať služby inštruktorov, ktorí sú okrem iného, určení na to, aby vám pomohli zabehnúť sa vo fitnescentre. Nehanbite sa teda požiadať o pomoc, keď ste sa už rozhodli prísť.

 

Základne pojmy pre začiatočníkov:

opakovanie: predstavuje pohyb potrebný na vykonanie daného cviku
séria:  je to súbor opakovaní
cvik: vykonanie potrebného počtu opakovaní s cieľomprecvičiť určitú svalovú partiu

 

 

Pravidlá správania sa:


-
Prineste si uterák: Niektoré fitnescentrá ponúkajú uterák v rámci svojich služieb, ale väčšina nie. Ak idete prvýkrát, tak si zavolajte dopredu, či táto služba je ponúkaná ,alebo nie je. Prípadne si prineste uterák pre každý prípad.
-
Obmedzte si kardio tréning: teraz sa to až tak často nestáva, ale pokiaľ je telocvičňa plná, tak je etické obmedziť si kardio tréning a uvoľniť tým stroj aj pre druhých návštevníkov. Toto obmedzenie by malo predstavovať 25 minút, tréning si ale môžete dokončiť aj neskôr.
-
Nenoste si mobilný telefón so sebou: nechajte svoj mobil doma, v aute, na recepcii, v trezore.. Ak používate svoj telefón ako mp3 prehrávač, tak je ideálne, ak vám niektotelefonuje, ísť do úzadia a tam si vybaviť telefonát. Je neslušné telefonovať pred ostatnými návštevníkmiposilňovne, a popritom obsadzovať stroj, keď iní na ten stroj čakajú.
-
Utrite si stroje po sebe: netýka sa to len kardio strojov, ale aj bežných silových strojov, pokiaľ uterák nestačil a prepotili ste lavičku. Je to nehygienické nechávať po sebe fľaky od potu.
-
Podeľte sa o stroj: ak ste na stroji a zistíte, že niekto čaká, tak sa opýtajte, či by sa nechcel na stroji striedať s vami. Prípadne vám to navrhne sám čakajúci.

Ak ste sa už rozhodli cvičiť, tak pri tom aj ostaňte, nech sa nezaradíte medzi masy, ktoré cvičia len sezónne.
Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KOMENTÁRE

Koľko vzdelaných a talentovaných ľudí si môže Slovensko odpáliť?

Neútočme na seba, nepoužívajme slovník, ktorý nás vracia do obdobia mečiarovského gádžovstva, povinnosťou politikov je krajinu kultivovať.

PRIMÁR

Prečo by ste nemali ísť spať nahnevaní

Vedci objavili spôsob, ako sa lepšie vyrovnať so zlými spomienkami.


Už ste čítali?