8 motivacnych tipov pre fitnes

Autor: Michael Achberger | 25.10.2013 o 11:35 | (upravené 25.10.2013 o 11:40) Karma článku: 5,18 | Prečítané:  1266x

Začali ste cvičiť a vydržali ste len krátku dobu? Skúšate to znova, ale fitnes vás nudí? Deprimuje vás, že nevidíte výsledky, preto to radšej necháte. Je úplne samozrejmé, že fitnes životný štýl nie je len na dobu určitú - mesiac, dva, tri... Ide o dlhodobú, najlepšie celoživotnú stratégiu. Ideálne je teda ostať pri cvičení čo najdlhšie. Ponúkam vám zopár tipov, ktoré vás môžu znova namotivovať:

1. Nastavenie cieľov: Začnite s jednoduchými cieľmi a až po čase svoje ciele zmeňte a zvyšujte si samy na seba nároky. Vaše prvé ciele vo fitnes by ste si mali rozdeliť na kratší časový úsek a až potom pridávajte dlhodobejšie ciele. Nezabudnite, buďte kritickí pri svojich cieľoch, nech sú realistické a dosiahnuteľné. Veľmi ľahko sa vám potom stane, že budete frustrovaní a vzdáte to príliš skoro, ak sú vaše ciele príliš ambiciózne. Napríklad, ak ste predtým necvičili, na krátku dobu môže byť vašim cieľom rýchla chôdza napr. 10 minút denne tri krát do týždňa. Potom prechodný cieľ môže byť chôdza 30 minút päť dní v týždni a dlhodobým cieľom potom bude päť dní v týždni po 60 minút. 2. Urobte si cvičenie zábavou: Pokiaľ vás nebavia neustále kardio tréningy, zaraďte si občas pravidelno–nepravidelne nejaký ďalší šport. Môže ísť aj o kurzy spoločenského tanca, volejbal, box a pod. Pozrite si, čo ponúka vaše fitnes centrum a vyskúšate aj nejaké zaujímavé skupinové cvičenia. Pamätajte si, že cvičenie nemusí byť len drina. Máte omnoho vyššiu šancu udržať sa vo fitnes programe, pokiaľ sa dokážete aj zabaviť. 3. Nech fitnes pohltí celý váš deň: Ak je ťažké nájsť si dodatočný čas na cvičenie, pracujete dlho a nestíhate chodiť na tréningy, tak napriek tomu môžete napredovať ďalej. Žiadne výhovorky sa neberú do úvahy. Snažte sa vykonávať fyzickú aktivitu čo najviac z dňa. Choďte po schodoch namiesto výťahu, prípadne viackrát po tých schodoch hore a dole. Zadovážte si stacionárny bicykel a naozaj ho ale využívajte: šliapte na ňom v noci pri sledovaní televízie napríklad alebo čítajte na ňom knihu. Robte si celý deň takým, aby to bol váš tréning. 4. Založte si cvičebný denník: Nech je váš cieľ v cvičení akýkoľvek, cvičebný denník vám ukáže veľmi presne váš skutočný výdaj a reálnu snahu. Nastaví obraz vašej aktivity a môže vás posunúť ďalej a motivovať k vyšším cieľom. Zapíšte si nielen výdaj, cviky, dodržiavanie jedálnička a čas cvičenia, ale aj vaše pocity, aké ste mali pred a po cvičení. Takto budete mať reálnu odozvu a budete vidieť, ako vás cvičenie napĺňa energiou. 5. Spojte vaše sily s priateľmi, susedmi alebo kolegami v práci: Nie ste v tom sami. Rovnako ako vy, majú podobné ciele aj iní ľudia vo vašom okolí. Keď sa spojíte a dohodnete sa, môžete chodievať spolu pravidelne cvičiť. Vytvoríte si tak príjemné motivujúce sociálne prostredie. Pokiaľ máte partnera, tak si s ním zacvičte, je to veľmi motivujúce. Preneste vaše fitnes naladenie do celého pracovného kolektívu, takto sa budete vzájomne podporovať a zároveň sa budete vedieť strážiť pri príjme diétnej stravy. 6. Odmeňte sa: Teraz nemyslím sladkú odmenu po cvičení, ale niečo, čo vám urobí radosť. Ak ste sa po dlhšej prestávke vrátili k tréningom, tak si tú odmenu určite zaslúžite, choďte na masáž, kúpte si nejaké pekné topánky, choďte do sauny si oddýchnuť... Takto vám cvičenie prinesie ešte väčšiu radosť. 7. Buďte flexibilný: Pokiaľ sa vám vo vašom živote stali neočakávané udalosti a vy skutočne nemôžete, nevládzete a nestíhate trénovať, tak sa nič nedeje. Váš tréning nech je flexibilný - posuňte si tréningy na čas, kedy to stíhate, môže to byť aj o dva dni a následne docvičte celý program. Dôležité nie je za každú cenu ísť na tréning aj s vedomím, že to dnes nebude na 100%, ale dôležité je vrátiť sa späť do starých fitnes koľají akonáhle to bude možné. 8. Nájdite si trénera: Najefektívnejším spôsobom, ako dosiahnuť výsledky pri trénovaní, je cvičiť pod dohľadom profesionálneho osobného trénera. Už len kvôli nemu prídete na tréning. Samotný tréner je vaším motivátorom a rýchlejšie dosiahnuté výsledky vás ešte dodatočne namotivujú.
Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KOMENTÁRE

Van der Bellen nevyhral, to len populizmus porazil sám seba

Miloš Zeman sa tešil predčasne. Ukazuje sa, že víťazstvá radikálov či populistov nie sú ani v dnešnej dobe samozrejmosťou.

KOMENTÁRE

Renzi dal sám sebe mat. Dostala ho aj Európa?

Taliansky výsledok je politicky nepomerne ďalekonosnejší než rakúsky.

SVET

Taliansky premiér Renzi po prehre v referende podá demisiu

Hlasovanie zaznamenalo vysokú účasť.


Už ste čítali?