Spaľujme viac tukov a omnoho rýchlejšie ( HIIT )

Autor: Michael Achberger | 18.10.2013 o 11:35 | Karma článku: 10,58 | Prečítané:  3685x

S HIIT môžete spáliť viac tuku a popritom strávite menej času vo fitness centre. Vysvetlím vám teda, ako môžete získať najlepšie výsledky z tohto nového a moderného prístupu ku kardio tréningu.

Je zaužívané pravidlo, ja ho tiež využívam pri väčšine klientov, že najefektívnejším spôsobom ako spaľovať tuky je vykonávať kardio aktivitu v miernej intenzite po dobu 30 až 60 minút. Áno, môžem potvrdiť, že to skutočne funguje, ale ešte o niečo efektívnejším spôsobom a menej časovo náročným spôsobom je pristupovať ku kardiu vo forme HIIT. Spálite tak viac tuku, ušetríte drahocenný čas a je to omnoho zábavnejšie ako monotónne kardio v jednom dlhom tempe. Pozitíva HIIT: HIIT vás nezaťaží, neunaví tak výrazne ako klasický kardio tréning. Naopak, nabudí vás, dodá energiu aj pre iné aktivity vo vašom živote. A čo je najlepšie, stačí vám 15 – 20 minút aktívneho času pre efektívny tréning. Ako postupovať: Zvoľte si kardio stroj podľa vášho výberu (bežecký pás, eliptický trenažér, veslársky trenažér, rotoped...) a začnite rozcvičením na stroji po dobu 5 minút. A potom ste pripravení začať s HIIT: začnite miernym tempom po dobu jednej minúty, potom zvýšte tempo na 90 alebo 95% vašej maximálnej tepovej frekvencie. Maximálna tepová frekvencia (MTF). Pre jej vypočítanie treba použiť vzorec. Ten je úplne jednoduchý a to: 220 – váš vek = hodnota MTF S danou hodnotou potom počítame ako s MTF a to tak, že si vypočítame 90 alebo 95% MTF, 80% MTF, 70% MTF a 60% MTF. Tieto hodnoty si stačí zapamätať a ste pripravení na tréning. V 90% MTF dosiahnete isté tempo, pre každého je to individuálne, záleží na kondičke, akú máte. Po dosiahnutí 90 až 95% MTF pokračujete týmto tempom 15 až 20 sekúnd. Potom spomaľte na výrazne nižšiu rýchlosť po dobu 1 minúty, potom nasleduje maximálny šprint 90% MTF a znova spomalenie. Spomalenie by nemalo byť nižšie ako 60% MTF. Tento postup opakujte nie viac ako 15 minút. Po tejto dobe nasleduje „cool down“ 5 minút a úplne na konci strečing. Ak toto všetko splníte, pocítite úplné vyčerpanie a zistíte, že tento čas vám maximálne stačí a je to omnoho efektívnejšie. HIIT vie byť až 9 násobne účinnejší ako kardio vykonávané tradičným spôsobom. Spojte si teda HIIT s kvalitnou racionálnou výživou a zvýšte si metabolizmus na maximum! Prečo je HIIT tak úspešný: Pri tréningu na vysokej intenzite spálite viac kalórií v porovnaní na kilogram hmotnosti ako klasickým prístupom. Vysoká intenzita cvičenia, ako je silový tréning spolu s HIIT, zvyšujú rastový hormón a metabolizmus po celý deň. Čiže čím viac kalórií spálite počas dňa, keď celý deň spaľujete, tak tým viac tukov ste schopní stratiť. HIIT je vhodný aj na posilnenie kardiovaskulárneho systému, zvyšuje rýchlosť a výbušnosť. Vyskúšajte teda HIIT, je to úplne zadarmo a už len pre zmenu prístupu vás to môže nakopnúť k ďalším výkonom.
Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KOMENTÁRE

Koľko vzdelaných a talentovaných ľudí si môže Slovensko odpáliť?

Neútočme na seba, nepoužívajme slovník, ktorý nás vracia do obdobia mečiarovského gádžovstva, povinnosťou politikov je krajinu kultivovať.

PRIMÁR

Prečo by ste nemali ísť spať nahnevaní

Vedci objavili spôsob, ako sa lepšie vyrovnať so zlými spomienkami.


Už ste čítali?